Heuréka provozuje dropship
Srovnávač cen Heuréka.cz nenápadně testuje novou funkci. Kromě srovnání cen produktu mezi eshopy zde můžete rovnou nakoupit.
Nová funkce je jen v některých sekcích a můžete si jí vyzkoušet třeba v sekci Dětské zboží » Hračky » Společenské hry » Deskové hry. Funguje to celkem jednoduše - vlezete do detailu produktu a tam je obrovské tlačítko "Koupit produkt". Ten se vhodí do košíku a můžete ho nakoupit jako v obyčejném eshopu, aniž byste opustili Heuréku. Pokud do košíku vhodíte produkty z různých eshopů, tak je vám to v objednávce zopakováno, takže je asi každému jasné, že to pak přijde ve více balících.
U většiny produktů nyní není "Koupit produkt", ale na stejném místě je "Kde koupit", které nás odroluje na seznam eshopů. Heuréka evidentně už učí uživatele na toto tlačítko, aby pak byly konverze co nejvyšší.
V košíku jsou oddělené položky z růných eshopů.
Jak je to možné?
Přijde vám to jako odvážný krok? Heuréka má v tuto chvíli velmi silnou pozici - nejen jako srovnáč cen. Možná totiž ani netušíte, že nově má zásadní podíl v Heuréce Allegro, které vlastní Aukro. Allegro ale také vlastní platební systém PayU. Kromě toho také koupilo už v roce 2011 velkého poskytovatele řešení eshopu NetDirect. Pořád je to málo? Allegro je nově také (nepřímo) majitelem Mall.cz. Slušná pozice, že?Co se mi nelíbí
Heréka nyní dost ošklivě zneužila svojí pozice. Roky sbírala obchodní data přes Ověřeno zákazníky a nyní je krásně využívá. Už rozhodně není nezávislým porovnávačem cen, ale vydělává přímo na prodeji. Nikolik však spoluprácí s eshopy, ale díky smlouvám s konkrétními partnery pro dané sekce. Dříve uvedli statistiku, že 2/3 návštěvníků kliká na eshopy v boxu "Doporučujeme" na začátku výpisu obchodů. Jak velkou proklikovost bude mít asi tlačítko "Koupit produkt"?Heuréka taky trochu neférově využívá data získaná od eshopů. U produktu vidíte parametry a hlavně popis produktu. Schválně si proklikněte do partnerského eshopu, jehož produkt Heuréka přeprodává a porovnejte popisy. Ano správně - popis je jiný. Popis používaný na Heuréce pro nalákání zákazníka je totiž ve skutečnosti jiného eshopu. Hezké, že? Napíšete popis k produktu a Heuréka ho použije k prodeji u konkurence. Samozřejmě jste jí to ale sami dovolili v podmínkách u registrace.