Slibovaný workshop se stává skutečností

Posted 09. 03. 2010 / By Petr Soukup / Sešlosti

Pomalu od té doby co mám tenhle blog, tak slibuji víkendový eshopový workshop. Pořád to odkládám, protože není čas. Ale říkám si, že to bude jen horší a horší, tak je na čase akci skutečně provést.

O co jde?

V plánu je udělat víkendový workshop někde mimo Prahu. Na programu by byla vždycky kratší či delší prezentace na dané téma a pak hlavně diskuze. Není cílem rovnou všechny vyškolit, ale spíše dát prostor pro sdílení informací. Například u tématu facebook, by to probíhalo tak, že někdo ze Simplie odpřednáší co na facebooku jde, doporučí co je dobré dělat, co zase ne a odhalí nějaké triky. Hlavní částí by ale měla být diskuze nad obchody účastníků – jak používají facebook, jak by ho mohli používat lépe a zda ho vůbec (v jejich případě) používat :) Facebook dávám jen jako příklad jako jednoho z několika témat ;)

Jaké bude téma?

Bude jich několik. Nejlepší by samozřejmě bylo nejdřív zjistit účastníky a až podle toho určit témata, aby byla akce co nejpřínosnější. Ale to by se asi nikdo nepřihlásil :)

V eshopech se pohybujeme relativně dlouho, takže určitě máme o čem mluvit. Zatím mám v hlavě tato témata:

  • PPC – přehled systémů, doporučení pro obsah inzerátu, cílové stránky, optimalizace nákladů
  • Využití Facebooku pro propagaci eshopu (PPC, Stránky, virální skupiny, …)
  • Přehlednost eshopu – navigace, prezentování informací, zpracování košíku (zde by se hodně vycházelo z eshopů, které se budou účastnit)
  • komunikace se zákazníkem – informování o objednávce, vyřizování dotazů, chat, …. – zvyšování konverze
  • optimalizace pro vyhledávače – opět s důrazem na obchody účastníků
  • microweby, microeshopy, affil, …..

Kdo?

Za Simplii bychom se účastnili minimálně čtyři. Tím myslím čtyři aktivní, kteří bychom něco povídali. Možná to ještě další kolegové pojmou jako dovolenou :)

Celkově bych počet účastníků viděl tak na 10 nebo 15 maximálně. Chtěl bych to udělat skutečně komorní, abychom věděli, kdo je kdo a mohli se skutečně bavit o konkrétních eshopech.

Kde?

Zatím se držím plánu, že akci uděláme v Jablonci nad Nisou (v našem původním domově). Výhodou je, že tam máme k dispozici pěkný penzion s vhodným zázemím. Navíc díky tomu vypadneme zase na chvíli z Prahy někam “na venkov” :).

Chvíli jsem hledal i nějakou bližší lokalitu, ale díky tomu, že je do Jablonce slušná dálnice, tak to časově vychází velmi podobně, jako jinam. Čistě dálnice je asi 50 minut, takže i s Prahou cca hodina deset. Bylo by taky fajn, kdybychom se domluvili a udělali nějakou společnou přepravu Praha-Jablonec. Výhodou totiž je, že ze zabité hodiny se stane hodina strávená s jinými eshopisty. Co myslíte? Samozřejmě volitelně.

Kdy?

Předběžný termín je víkend přesně za měsíc, tedy 9.4.. Ještě nevím, jestli udělat začátek v sobotu ráno, nebo raději sraz už v pátek večer, ať se může začít už od rána. Taky jsem se ještě úplně nerozhodnul, jestli udělat formální jen sobotu a neděli nechat odpočinkovou – takovou malou dovolenou “na venkově” s lidmi z oboru. Uvítám vaše názory.

Za kolik?

Cenu musím také teprve stanovit. Ale z velké části ji bude tvořit hlavně ubytování. Je to první akce podobného formátu, takže hodlám ceny nastavit tak, aby pokryly “externí” náklady a náš čas si dovolím zanedbat. Cena se také bude odvíjet od toho, zda budete ochotni sdílet pokoj s jiným eshopařem nebo budete chtít vlastní a tak podobně. Slevu budou mít případní účastnící se klienti a eshopaři z předešlých srazů.

Podmínky?

Zatím mě napadá jediná. Není možná účast žádného prodejce kojeneckého zboží. Vzduchem bude létat spousta know-how (jinak by asi ani nemělo smysl někam jezdit) a mezi kočárkovce se mi ho nechce šířit :)

Moc konkrétního jsem vám toho neřekl, že? Koncem týdne bych už tu zveřejnil něco přesnějšího. Teď trochu doufám, že v komentářích napíšete svůj názor a podle něj ještě akci doladíme, aby byla ke spokojenosti všech.

Tags: workshop


O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.