E-shopy v reálném světě
Čím dál častěji se mi stává, že potkávám po Praze “naše” e-shopy. Buď ve velkém formou billboardu či polepených dodávek a aut nebo třeba jen menší reklamou. Před Vánoci mě velmi pobavilo, když jsem na Karláku potkal na jednom “reklamním sloupu” plakát dvou eshopů. Oba byly i u nás. Aniž by se dohodly, tak se sešly zrovna na jednom místě. Možná to není úplně náhoda, ale líbilo se mi to.
Celkově jsem vždycky rád, když někde potkám zmínku o někom z našich. Mám pak dojem, že to co děláme se skutečně někde projevuje. Problém internetu je, že můžete točit zajímavé peníze, ale není vidět žádný hmatatelný výsledek.
Naopak se mi úplně nelíbí, když potkám polepené dveře metra reklamou na některý z e-shopů pod námi. Taková reklama mi nepřijde moc férová. Otázkou je, jaká je její úspěšnost.
Mimochodem asi nejlepší offline kampaň měl před Vánoci Mall.cz. Nevím jak to bylo v jiných městech, ale v Praze se nadalo hnout, aby na každém rohu nebylo jejich logo. Mall se samozřejmě točí v trochu jiných řádech, ale takhle komplexní kampaň jsem neviděl snad ani před volbami. Docela by mě zajímalo, jakou měla účinnost. Ze začátku jsem z toho měl dojem, že lidi tenhle rok nebudou nakupovat nikde jinde. To se nepotvrdilo.
Je taky otázkou, jestli se jim nepodařilo pozvednout celý internetový trh. Je dost možné, že se jim podařilo lidi přesvědčit, aby nakoupili online, ikdyž to třeba nebylo u nich.