Kancelářské dilema

Posted 17. 05. 2014 / By Petr Soukup / Simplia

Dva roky jsme spokojeně měli kanceláře v domečku v Modřanech a pak jsme udělali zásadní chybu - koupili jsme věšák, který jsme plánovali pořídit od nastěhování. Tím se okamžitě spustila patřičná reakce vesmíru a majitelka domu nám oznámila, že dům prodává. Není jisté, zda by nám nový majitel dál pronajímal celé patro, takže preventivně řešíme stěhování.

Když už se ale stěhujeme, tak bych chtěl zkusit zase něco nového. Minulé kanceláře byly relativně blízko centru (pozná se to podle toho, že se nedá zaparkovat) a ty současné jsou na "vesnici", mají zahradu a sousedí s parkem. Pro další stěhování jsem proto zvolil nějakou klasickou korporátní budovu - alespoň osm pater, recepce a od shora až dolů firmy. Už nebudeme moct krmit outdoorové kočky, ale budeme zase v trochu jiném prostředí.

Nájem nových kanceláří bych chtěl udržet podobný jako nyní, ale to přináší zásadní dilema:

Luxusní kanceláře

178294-3-21-patro-hvezdova-praha-4-pankracMůžeme jít do nějakého nového krásného minimrakodrapu (třeba na Pankrác), kde bude sexy recepční, podlahy z mramoru a v pisoárech bude limetka. Všichni budou chodit v oblecích a ve výtahu si budou povídat o optimalizacích synergií a OLAP kostkách.

Takové kanceláře budou stát třeba 400Kč/metr, takže bychom zmenšili plochu, abychom zachovali stejnou celkovou cenu.

Startup kanceláře

kancelareDruhou variantou jsou kanceláře víc na kraji, původně okupované korporací, po 20ti letech maximálně vymalované a jinak původní. Na recepci sedí paní, která byla sexy možná za minulého režimu, ale každého nadšeně vítá, protože si nepamatuje, jak vypadá majitel. Ostatní nájemníci šetří každou korunu a sedí po třech lidech v kanceláři 3x4 metry.

V takové kanceláři bychom měli metr třeba za 80Kč, takže bychom se při stejném rozpočtu mohli řádně roztáhnout. Navíc bychom v takové společnosti byli největší nájemci a tudíž vážená firma, která si může dost vymýšlet.

Dilema

Zatím se klaním spíš k druhé variantě. Oželíme mramorové podlahy, ale zase budeme mít při stejných nákladech k dispozici velký prostor. Až absurdně velký. Například kodér pro sebe nejspíš bude mít kancelář 6x6 metru, než mu pořídíme nového kolegu (mimochodem: hledáme kodéra).

S takovým prostorem odpadají některé problémy. Aktuálně jsme například při rozšiřování týmu byli hodně omezeni velikostí kanceláří - se spoustu volného prostoru ale můžeme nové lidi klidně brát stylem Hunger games.

Luxusní kanceláře by určitě lépe bodovali u klientů, ale otázkou je, nakolik je to podstatné. Nikdy jsme se neprezentovali nějak nablýskaně, ale spíš jako banda ajťáků, která ví co dělá. Přehnaně hezká kancelář by taky mohla budit nebezpečně vysoká očekávání a to je nevýhodná pozice. Lepší je vždycky spíš příjemně překvapit :)

Poradíte? Kterou variantu máme zvolit?

Tags: kanceláře


O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.