Statistiky z Vánoc

Posted 28. 12. 2009 / By Petr Soukup / Eshop

Sliboval jsem nějaký hezký grafík návštěvnosti kolem Vánoc, tak tady je:

image

Vypadá docela neurčitě a retušovaně, že? Samozřejmě vám nemůžu předhodit žádný konkrétní eshop a ani podrobné statistiky zatížení techniky apod. Snad na tom ale je jasně vidět trend.

V té vyretušované části byly linie jednotlivých serverů, žlutá je součet. Jde o graf trafficu všech našich serverů. Jednotky tam nejsou záměrně :) Všimněte si ale, že během třetího kvartálu vystoupal traffic na 250% původní hodnoty. To jde, ne? Doufám také, že tento graf vyvede z omylu lidi, kteří přichází v půlce listopadu, že chtějí eshop, aby stihli vánoční sezónu. V té době je už půlka sezóny pryč.

Zajímavé také je, jak se v průběhu kvartálu mění poměr UIP a zobrazených stránek. Většinu roku jsou tyto dvě linie v konstantní vzdálenosti, ale kolem Vánoc se tato korelace začne prudce měnit. To už vám ale ukázat nemůžu :)

Objednávky

Dále tu mám trošku chuťovku. Jde o graf objednávek e-shopu bezcigaret.com. Jsou zde uvedeny objemy vyexpedovaných objednávek od spuštění e-shopu.

image

Hezký nárůst, že? A přitom elektronické cigarety nejsou zrovna vánoční zboží. Zde ale za prudký růst může spíš skutečnost, že se eshop stal výhradním dovozcem britských elektronických cigaret. Já tomu moc nerozumím, ale lidi můžou bezcigaret.com pomalu utrhat ruce. Po vánocích možná objednávky klesnou, ale ne o moc.

Proč jsem dostal dovoleno zveřejnit tenhle graf? Asi to má být menší promo k affilu. Bezcigaret.com je zapojené v našem http://affil.simplia.cz a s velmi zajímavou provizí. Uvedena je ovšem jen základní provize. Partnerům s vyšším obratem bude ještě zvýšena. Bezcigaret.com navíc nabízí možnost přeposílání objednávek – vytvoříte si vlastní eshop, děláte si s ním co chcete a jen přeposíláte objednávky k vyřízení. Navíc jde o celoroční zboží. Doporučuji vyzkoušet, určitě má obrovský potenciál.



O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.