Vymazlená telefonní podpora v eshopu aneb Velký bratr tě vidí
Nedávno jsem přidal do našeho eshopového systému novou hračku, tak se vám tu hned musím pochlubit, jak je vymazlená. Jako obvykle ji jako první v ostrém provozu zkouší obchod s kočárky, o kterém tu často píšu.
Před pár měsíci jsem do Kočárků zavedl VOIP telefonování, které jim zprostředkováváme. Kromě toho, že se tím srazily náklady na telefonování na pětinu (což je u měsíčního účtu za 15 000 docela znát), tak nám to navíc dalo i hezké možnosti propojení se systémem. Přímo v adminu eshopu tak lze procházet seznam hovorů, filtrovat ho podle linek a podobně. To je nuda. Nešlo by udělat něco hezčího, když už máme tolik dat? :)
V administraci je v hlavičce kouzelné tlačítko "kdo volá?". Když se na něj klikne během aktivního hovoru, tak se dle telefonního čísla v databázi dohledají relevantní informace. V systému přitom neexistují předpřipravené karty zákazníků, ale skutečně se prohledávají všechny možné relevantní zdroje. Takže se dohledá jméno zákazníka, jeho předchozí objednávky, reklamace nebo předchozí emailová komunikace. A třešnička na závěr - zobrazí se i fotka dle Facebooku.
Operátoři si tuhle hračku až nečekaně zamilovali. Dokonce až moc a musel jsem jim dát menší školení, protože tím zákazníky trochu děsili. Dám příklad rozhovoru, u kterého jsem byl.Operátor: "Dobrý den pane Novák, vy určitě voláte kvůli reklamaci té autosedačky. Máte to vyřízené a dneska se vám to bude odesílat opravené přes PPL. A jak bylo v Egyptě?"Operátorovi stačilo jednou kliknout a už viděl všechny relevantní informace včetně profilové fotky z dovolené v Egyptě. Zákazníka tím ale značně vyděsil, takže už mají instrukce dělat, že nic neví. Nechají tedy zákazníka nadiktovat číslo objednávky, ale přitom už ji mají dávno před sebou, a protože rovnou vidí, co bude zákazník chtít, tak to rovnou dělají.Volající: ........... (ticho)
Operátor: "Haló? Pane Novák?"
Volající: "Co to.... jak to.... ano, děkuji.... nashledanou"
Zobrazení fotky podle Facebooku byla původně jen taková třešnička, ale nakonec se ukázalo, že funguje výborně. Díky zobrazení obličeje si totiž operátoři zákazníky pamatují. Jeden zákazník totiž během dne často volá vícekrát a díky fotce si snad vzpomenou, co s ním řešili, aniž by bylo nutné to někam zapisovat.
Zákony
Celé to ale má drobnou vadu. Tahle hračka prohledá všechna dostupná data uložená v eshopu a zobrazí je na jednom místě. Problém je, že k některým z nich už se ani nedá přes administraci rozumně dostat a některá už by asi ani neměla být uložena. Protože nechceme být velký bratr a už vůbec se nechceme dostat do křížku s ÚOOÚ, tak budu muset vymyslet, jak to ještě nějak vyfiltrovat. Ve výsledku tak nejspíš strávím víc času snahou vyhovět zákonu, než jsem vůbec strávil vyráběním hračky.Statistiky
Na závěr jsem to celé ještě doplnil o statistiky. Neodhalil jsem tím nic nečekaného, ale je zajímavé, mít to podložené čísly. Například: průměrná doba příchozího hovoru je o víkendu o 38 sekund delší než ve středu a nejvíce lidí volá ve čtvrtek.Zajímavé je také rozložení počtu hovorů během dne. Otevírací doba obchodu je od 9:00 do 19:30 od pondělí do neděle.