Jak se bránit kradení textů
Je u nás eshop Jadi.cz, který chce být (nebo spíš už je) ve svém oboru naprostou jedničkou, takže dělá všechno velmi poctivě. Profesionálně si boty fotí, píše si podrobné popisky a celkově si dává záležet. Důsledkem samozřejmě je, že mu to konkurence krade. Posílá proto konkurenci maily s varováním a bohužel na tom musí zabíjet dost času. Efektivita je různá, ale obvykle na upozornění konkurence kašle.
Takže v poslední době zaujal trochu přísnější přístup a konkurenci trolluje. Jelikož konkurence není zrovna moc chytrá, tak to ani není složité. Ukážu vám to na hezkém příkladu. Takhle vypadá ukradený text u konkurence:
Text je zkopírovaný naprosto kompletně, takže klasika - poslat email s varováním a bla bla bla. Jenže konkurence byla tak líná, že obrázky dokonce načítá přímo z jadi.cz. Takže co se přímo nabízí? Prostě na jadi.cz obrázky vyměnit za jiné a veselejší. Výsledek teď vypadá takto:
Zlodějský konkurenční eshop tak jadi.cz vlastně dal reklamní plochu zadarmo. A už to tam takhle straší skoro tři měsíce a pořád si toho od nich nikdo nevšiml. Jestli to takhle půjde dál, tak Jadi bude muset vyměnit banner za nějaký méně okoukaný.