Mimoňové z emailu

Posted 17. 12. 2012 / By Petr Soukup / Aktualitky

V poslední době mi alespoň třikrát do týdne přijde email, který má obvykle předmět "dotaz" (o tom už jsem tu psal) a v textu je něco ve smyslu: "Dobrý den, mám zájem o spolupráci. Pošlete mi prosím více informací.". Maximálně podpis a jinak vůbec nic dalšího.

Nejsme nijak velká firma, ale máme docela široký záběr. Dedukovat proto skutečný dotaz pisatele je prakticky nemožné. Chvíli jsem myslel, že mám někde nějaký špatně formulovaný inzerát, ale skutečný cíl pisatelů je pokaždé jiný. Snažím se být trpělivý a hlavně jsem často i zvědavý, o co může jít. Většinou ale konverzace probíhá zhruba takto:

Já: "... Můžete prosím upřesnit, o jakou konkrétní spolupráci máte zájem? Děláme více projektů, takže bohužel nevím, na který narážíte." Mimoň: "... rád bych navázal spolupráci s Vaší firmou" Já: "Děkuji za upřesnění. Omluvte mou natvrdlost, ale mohl byste to ještě trochu více rozvést?" Mimoň: "... nabízím svou spolupráci při internetových projektech"

Dál už většinou neodpovídám nebo dotyčného pošlu slušně do háje. Kdyby takový email přišel jeden, tak to neřeším. Ale to je pořád dokola! Navíc ten email je obvykle napsán velmi uctivě, ale nedozvím se z něj absolutně nic. Od teď ale zavádím novou strategii. Do Outlooku si uložím šablonku a tu budu posílat podobným tazatelům:

Dobrý den,

velmi mě těší Váš zájem a nadšení pro věc! Sehnat zkušené obchodní zástupce pro podomní prodej truhlíků je skutečně obtížné a přitom jde o tak perspektivní odvětví! Pokud nemáte nic proti, rovnou Vás zapojíme do procesu. Na Vaši adresu zašleme první várku betonových truhlíků, ať se můžete pustit do práce. Jen mi prosím potvrďte, zda se u Vás v ulici vytočí náklaďák nebo mám raději poslat dvě dodávky.

Těším se na spolupráci!

Pevně doufám, že to mimoně zmate a obratem mi vysvětlí situaci. A jestli jsem na ně drzý? A koho to trápí? Mám totiž jednu obrovskou výhodu - firma je po všech stránkách stabilní a není nijak závislá na nových zakázkách. Jestli tak někoho odradím od spolupráce, tak mě to vůbec nevadí. Naopak to fugnuje jako hezký filtr. Nemusíme si vůbec na nic hrát, můžeme si občas zatrollovat a každý aspoň hned ví na čem je, když se s námi dá dohromady.

Už dlouho tohle chci převést i do offline světa. Do kanceláře bych si chtěl pořídit ty velké chlupaté bačkory - třeba pejsky a ideálně růžové. Když přijde nový klient na schůzku, otevřu mu v těchto bačkůrkách. Taková drobnost ušetří mraky času. Hned uvidí, že nejsme úplně normální, můžeme přeskočit dělání ramen a pustit se lidsky do práce.

Tags: email


O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.